آیا سابقه دامنه بر روی رتبه سئو سایت تاثیر دارد؟
.
درباره ما
آخرین مطالب
آمار وب سایت


دامنه شما احتمالا دارای سابقه مالکان قبلی است. اما آیا این واقعاً می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد یا خیر؟ فقط در صورتی می توانید برای اولین بار دامنه ای به نام خود دریافت کنید که خیلی خوش شانس باشید و کسی قبلاً به این دامنه فکر نکرده باشد.

اما به طور کلی، بسیاری از دامنه‌هایی که ثبت می‌کنید دارای سابقه پیوندهایی هستند که به آن‌ها ارائه شده است، و آیا دلایلی وجود دارد که مالک جدید آن دامنه باید نگران مالکان قبلی باشد؟ و در اینجا باید بگوییم بله!

تاریخچه دامنه موضوع مهمی است، حتی پس از تغییر مالکیت آن و تبدیل آن به وب سایت جدید، اهمیت خاص خود را دارد و حقیقت این است که تاریخچه دامنه بیش از آن چیزی است که صاحبان سایت های مختلف فکر می کنند و متأسفانه برخی از آنها نمی دانند حتی اگر مشکلی برای آنها وجود نداشته باشد، نمی روند تا آن را یاد بگیرند.

در این مقاله اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه دامنه برای شما آماده کردم و سپس نظر گوگل را نیز در این زمینه آوردم، در ابتدای این مقاله می خواهیم به ادعایی در مورد این موضوع بپردازیم.
source
آیا سابقه دامنه یک عامل رتبه بندی است؟
دامنه ها می توانند در حین استفاده از آنها استفاده های مختلفی به شما بدهند. به عنوان مثال، نام دامنه ای که اکنون وب سایت از آن استفاده می کند، ممکن است قبلاً توسط هر نوع وب سایتی که ممکن است توسط Google تأیید نشده باشد، استفاده شده باشد. و حتی اگر وب سایت دیگری اکنون صاحب آن دامنه است، تاریخچه دامنه همچنان می تواند به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در گوگل دیده شود.

این بدان معنی است که یک وب سایت ممکن است توسط گوگل به دلیل سابقه دامنه نامناسب حذف شود، حتی قبل از اینکه فرصتی برای رتبه بندی خوب داشته باشد. اما آیا این واقعاً می تواند دلیلی برای نگرانی واقعی شما باشد یا فقط یک موضوع تئوری است؟ و باید بدانید که این دقیقاً همان چیزی است که راهنما به شما می گوید و من راهنماهای موجود در زیر را در اختیار شما قرار داده ام.

شواهد: سابقه دامنه به عنوان یک عامل رتبه بندی در گوگل
گوگل به طور مکرر به این موضوع و تاثیرات آن بر رتبه بندی پرداخته و به آن توجه زیادی کرده است و همچنین بهتر است بدانید که گوگل به طور مداوم بیان می کند که نحوه استفاده از یک دامنه خاص در گذشته می تواند عاملی برای رفتار گوگل با آن باشد. این رفتار Google می تواند از متوسط ​​تا شدید متفاوت باشد.

و همچنین این مسئله وجود دارد که جدی‌ترین مشکلی که می‌تواند برای یک دامنه ایجاد شود، داشتن دامنه‌ای است که سابقه اقدامات دستی حل‌نشده دارد و همانطور که می‌دانید، اقدامات دستی Google حتی پس از مالک قبلی خود به خود از بین نمی‌روند. . او می خواهد آن دامنه را بفروشد و اگر به جریمه های قبلی آن دامنه رسیدگی نشود، ممکن است صاحب بعدی آن دامنه متوجه شود که وب سایت آنها از لیست حذف شده و گوگل آن را از رتبه بندی حذف کرده است.

این موضوع در ویدئویی با مت کاتز، که کارمند سابق گوگل بود، مورد بحث قرار گرفته است. در این ویدیو او به شما توصیه می کند که قبل از اینکه بخواهید دامنه خاصی را برای وب سایت خود بخرید، بهتر است در مورد آن دامنه تحقیق کنید و یک دامنه قابل اعتماد خریداری کنید و همچنین بهتر است بدانید که می توانید یک گزارش عملکرد دستی در سایت خود دریافت کنید. کنسول جستجو و گوگل را بررسی کنید (امنیت و رویه های دستی).

با این کارتون می توانید ببینید که آیا مراحل دستی برای دامنه ای که می خواهید بخرید انجام شده است یا خیر و سپس می توانید آن دامنه را خریداری کنید و در برخی موارد ممکن است آن دامنه به خاطر آن جریمه شود. ندارد اما همچنان سابقه نامناسبی در گوگل دارد که حتما باید مراقب آن باشید و بهتر است بدانید در این مواقع ممکن است وبسایت شما در نتایج جستجو تحت تاثیر این دامنه ها قرار بگیرد.

اما جان مولر از گوگل می گوید این مشکلی است که به مرور زمان برطرف خواهد شد. به گفته مولر، دامنه ای با تاریخچه مختصری از فعالیت های نامناسب جای نگرانی زیادی ندارد.

اما بهتر است به خاطر داشته باشید که اگر آن تاریخ نامناسب 10 سال یا بیشتر باشد، ممکن است بهبود آن برای شما دشوار باشد. اما به طور کلی می توانید در آرشیو هر دامنه ای در Archive.org جستجو کنید و نتایج جالبی در مورد آن دامنه بگیرید. بهتر است بدانید که موضوع تاریخچه دامنه به عنوان فاکتور رتبه بندی در گوگل تا حد زیادی تایید شده است.

دقیقاً به همین دلیل است که گوگل به طور مداوم توصیه می کند قبل از اینکه بخواهید یک دامنه دریافت کنید، بررسی های لازم را انجام دهید. و یک تحقیق کامل در مورد نحوه استفاده از این دامنه قبلا انجام دهید.

اما به طور کلی بهتر است بدانید که طبق گفته های شما اگر تاریخ نامناسب کمتر از 10 سال باشد می توانید با روش هایی و با گذشت زمان آن تاریخ را بهبود ببخشید. سرانجام به نتایج مناسبی رسید. پس سعی کنید قبل از خرید دامنه به این موارد توجه کنید و به محتوایی که در اختیار شما گذاشته ام توجه کافی داشته باشید.

تاثیر نام دامنه بر بهینه سازی موتورهای جستجو
بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر کلمات کلیدی آنها در دامنه باشد، خیلی خوب عمل می کنند! بیایید خیلی کوتاه صحبت کنیم. هیچ تاثیری ندارد. اگر حاوی (بیشتر یاهو و بینگ) باشد خیلی کوچک است.




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : آریامهر
ت : دو شنبه 9 مرداد 1402
.
مطالب مرتبط با این پست

نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پشتیبانی